Carnavalsvereniging de Eileuvers

Persbericht Gemeenschappelijk Carnavalsoverleg (GCO) Zwolle
17 februari 2022

Sassendonk 2022 – Klein maar fijn, wel Carnaval

Na de persconferentie van 25 januari j.l. heeft het Gezamenlijke Carnavalsoverleg (GCO) Zwolle moeten besluiten dat er dit jaar (2022) geen volwaardig (alternatief) carnaval mogelijk was met de op dat moment geldende maatregelen. Er leek definitief een streep gezet door alle carnavalsactiviteiten.

Nu, na de persconferentie van dinsdagavond 15 februari jl., ziet de wereld er ineens heel anders uit. Woensdagavond hebben de carnavalsverenigingen uit Zwolle en Hattem samen met de Horeca Evenementen Stichting Zwolle (HESZ), verenigd in het GCO opnieuw overleg gehad om de gewijzigde situatie uitvoerig te bespreken.

Het goede nieuws is dat het nu WEL mogelijk is om samen het carnaval te vieren in Sassendonk dit jaar. De HESZ zal later deze week meer duidelijkheid geven over de deelnemende horeca, de dagen, openingstijden en het Muntien. We zullen alle carnavalsvierders via al onze kanalen hierover verder informeren.

Wel hebben we gezamenlijk geconcludeerd dat het voor de carnavalsverengingen onmogelijk is om nog formele evenementen te organiseren. Dit betekent dat er dit jaar geen startavond op de grote markt, presentatie Hoogheden en Adjudanten, opzetten Eileuvers, optocht, Carnavalsdienst, sleuteloverdracht, Hoogheden karaoke, etc. is. De verenigingen zullen niet formeel naar buiten treden dit jaar. Wel kunnen leden van de verengingen op persoonlijke titel carnavalsactiviteiten van de deelnemende horeca actief ondersteunen.

#SamenSassendonk

Persbericht Gemeenschappelijk Carnavalsoverleg

Voor vragen kunt u de volgende personen benaderen:

Ton Leense
voorzitter HESZ